Stickade tröjor!




Okej då kör vi "style by me" för första gången nu då!

Och jag tänkte snacka lite om stickade tröjor..
Stickade tröjor förekommer som ni redan vet i många olika modeller, men den modell jag tänkte ängna mig åt är denna ....

 
Den klassiska oversizemodellen som kan förekomma i olika format som...


Dessa..,


Denna och ..




Dessa tex.

Det är snyggt till lite var som!!
Långklänningar, jeans, jeansshorts, srumbyxor osvosv.. 

Självklart att du ska ha det i gaderoben, MEN DOCK!!! kolla kvaliten, jag köpte en på gina för ett tag sen och nu.. slänga :/ extremt noppring och NEJ inte ens tänka tanken att ta på sig den till skolan, Ser extermt ovårdat ut och inte alls snyggt.
Har du en kort stickad tröja så ta inte på den tillsammans med strumpbyxor/tights, för det ser för kort ut , den ska gå en liten bit under rumpan + linne som går ytterligare en till bit, för att den ska vara snygg till strumbyxor. Häng gärna en halsduk på axlarna med!

Allra snyggast till strumbyxor är den om den är lika lång som den högst upp. Det mönstret är också mega fint ! (Stella McCartney höst/vinter 07/08), modernt 07/08 även 10 ;) haha. Matcha också med ett par blodröda läppar och du är "ready to go".

Sen är det skit snyggt att matcha en stikad kofta/tröja med ett skärp som..
 Febbs har gjort :)
(hittade inte bilden jag sökte, var en från bikbok men men..)

OBS!!! Vet man med sig att man är lite stor är det inte en bra idé att ha skärp och för stor kofta , man ser lätt ännu större ut än vad man egentligen är!!
Så jag uppmanar alla!!
KÖP ER EN STICKAD TRÖJA!!!

hörs!


Kommentarer
Postat av: erica

var kommer den beige/vita tröjan ifrån ? :)

2010-11-16 @ 19:07:59
Postat av: Mimmi Boellke

kommer dom två tröjorna på andra bilden från gina?

Om inte vart kommer dom ifrån ? :)

2011-08-10 @ 20:18:43
URL: http://jonathanssyster.webblogg.se/
Postat av: Elina

hej! vettu hur man kan få tag i den första stickade tröjan du visar på bilden?:)

2011-09-01 @ 21:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0